HK_info avd_245x47

Oppgaver og ansvarsfordeling

Avdelingen har ansvar for informasjonsarbeid mot publikum og presse, herunder drift av kommunens internettsider (hjemmeside og intranett), grafisk profil og retningslinjer, kommunens sak- og arkivsystemer, post og arkivtjenester, sekretariat for folkevalgte, publikumsmottak og sentralbord.

Publikumskontor
Har ansvar for å betjene innbyggere og publikum som henvender seg til kommunen. Koordinere og utarbeide annonser i Ringerikes blad, telefonannonser gule sider etc. oppdatering av ansattes nøkkelinformasjon i interne systemer som intranett og TRIO. Oppdatere nettsider, bestilling av systemnøkler og skilt,  andre aktuelle trykksaker, bestilling av varer og salg av kaffenøkler til  kaffeautomater, forvaltningsoppgaver som  parkeringstillatelse for forflytningshemmede og ledsagerbevis.

Arkiv
Journalføring av inn og utgående sakspost, oppfølging av restanser, bistå saksbehandlere i spørsmål som omhandler dokumenthåndtering, opplæring i sak- og arkivsystemet, ansvarlig for kommunens fjernarkiv, bistå saksbehandlere i å gjenfinne dokumenter, publisere dokumenter på hjemmeside m.m.

Post
Sortering, distribuering og ombringing av intern post, frankering av ekstern post, innkjøp av rekvisita.

Politisk sekretariat /informasjon
Bindeledd mellom folkevalgte og administrasjon, forberede politiske møter, lage innkallinger, skrive referater, protokoller og møtebøker, distribuere dokumenter til politikere, oppdatering av hjemmeside /intranett, opplæring i sak- og arkivsystem.